Main Module

Welcome to my cooking blog, a place where recipes are shared. Do not hesitate to leave comments and ideas as to how to improve my cooking. Enjoy blogwalking and please keep coming back for more updates

Adds

Calendar

Sunday, May 22, 2011

Instant Doughnut



Ni kes kemalasan tahap gaban..tapi teringin nak makan, mak pulak asek sebut nak makan donut..aku kalau orang tua-tua mention nak makan sumthing ni aku mesti cuba buat cepat-cepat..seboleh mungkin cuba la untuk fulfill, lebih-lebih lagi mum's request kan..depa dah tua dan entah bila depa akan meninggalkan kita..khuatir takut tak sempat kita fulfill hajat depa yang tak seberapa..bila mak asek mintak buatkan donut dan last 2 weeks aku ada singgah kat kedai bahan kek kat Rawang ternampak donut mix, jadi aku pun menggodekla resepi donut ni..alahhhhh tak payah pun ikut je instruction yang tertulis kat paket dia tu...insyaAllah semua selamat..setaip instant donut mix lain caranya jadi aku tamau la tulis resepinya kat sini ye



Donut mix yang aku guna ni sebanyak 500 gm..banyak juga donut yang dapat sebab guna acuan saiz yang kecil..aku kurang gemar saiz yang besar, yang cantik besar ni rumah dan kereta je, yang lain-lain elok yang kecik..hehehe



Aku goreng donut ni untuk minum petang..seronok tengok my mum makan sekali hadap sampai 8 biji (saiz kecil tau)..lepas tu hantar kat umah jiran sebelah 8 biji..ada balen lagi beberapa bij esok paginya Adnin bawa bekal gi school..makan dengan kawan-kawan katanya..the rest mak la yang habiskan since dia yang dok sesorang kat umah while I was at the office..

Untuk sesapa yang malas or tak cukup masa or tamau menyusahkan diri, boleh la buat donut guna donut mix..the one yang aku cuba ni sedap sangat, lembut sampai ke esok paginya..dan aku suka dust donut tu gula icing insted of castor sugar..sedap!

No comments:

Don't forget to click the ad before u continue blogwalking..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...